Determinanty sukcesu współpracy na rynkach rolniczych na przykładzie grup producentów w Polsce

Autor

  • Ilona Banaszak Autorka jest pracownikiem naukowym Słowackiej Akademii Nauk w Bratysławie

Słowa kluczowe:

współpraca, rynki rolne, grupy producentów rolnych

Abstrakt

Główne pytanie badawcze w artykule dotyczy kwestii, dlaczego niektóre organizacje nastawione na współpracę na rynkach rolnych odnoszą sukces, a inne z kolei zaprzestają działalności. Analiza empiryczna opiera się na danych pochodzących z 62 grup producentów rolnych z Wielkopolski. Głównym zadaniem grup producentów jest wspólna organizacja sprzedaży dóbr produkowanych indywidualnie przez ich członków. Niektóre z tych organizacji funkcjonowały bardzo efektywnie, podczas gdy inne zostały rozwiązane lub zaprzestały wykonywania podstawowych funkcji. Zmienne, takie jak: siła przywództwa, wcześniejsze kontakty biznesowe, początkowa selekcja członków, jak również liczba członków okazały się mieć pozytywny i ważny statystycznie wpływ na prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu przez badane organizacje.

Pobrania

Liczba pobrań artykułu

36

Strony

100-121

Jak cytować

Banaszak, I. (2009) „Determinanty sukcesu współpracy na rynkach rolniczych na przykładzie grup producentów w Polsce”, Wieś i Rolnictwo, (1 (142), s. 100–121. Dostępne na: https://kwartalnik.irwirpan.waw.pl/wir/article/view/120 (Udostępniono: 1 październik 2023).

Numer

Dział

MATERIAŁY Z BADAŃ